Hrvatsko građansko društvo Crne Gore

subota, 10. prosinca 2011.

Zagrebačke posvete / Scenski portret don Branka Sbutege: 'Spali me u srcu'


Teatar poezije priređuje u utorak, 13. prosinca, u Muzeju za umjetnost i obrt, scenski portret veličanstvene kontraverzedon Branka Sbutege pod naslovom "Spali me u srcu" . Suorganizator ovog događanja je Društvo Crnogoraca i prijatelja Crne Gore "Montenegro" Zagreb.
U novom izdanju Zagrebačkih posveta u Muzeju za umjetnost i obrt, utorak 13. 12. 2011. u 20 sati istaknuti umjetnici  Goran  Matović, autor događanja,  Vesna Tominac  Matačić, Boris Svrtan, Željka Čorak, Zvonimir Mrkonjić, Tonko Maroević i Dobroslav Silobrčić grade scenski portret velikog zagovornika jezika ljubavi među ljudima Don Branka Sbutege

**********

Ovaj osebujni scenski portret komponiran je udjelom živog govora (glumaca  kroz fragmente Sbutegina djela), književnika, kritičara, prijatelja, te filmskog zapisa Don Brankovog  svjedočanstva o ljubavi i mržnji o životu i smrti.  Don Branko Sbutega, je filozof i pisac, veličanstveni govornik, čovjek pobune, građanin koji nije „upucao svoju savjest“. Nataša Marković urednica knjige  Don Branko Sbutega - Kurosavin nemir svijeta u predgovoru knjige pod  naslovom „ Pobunjena otmenost“ piše „ Ta vrsta ljudi nije ugodna ni za crkvu, ni za državu, ni za sebe ni za prijatelje. Oni uvijek iznova, na dramatičan način, postavljaju pitanje spontanosti i organiziranosti, pojedinca i kolektiva, istine i laži, života i smrti.“

Pusti  drugog da bude Drugi, jer svijet jesmo ti i ja govorio je Don Branko Sbutega. Živio je u ludom vremenu u kome  je teško bilo biti normalan. Slavljen i hvaljen kao vjesnik nade, osporavan i protjerivan kao Drugi ostao je kao, „glas koji je govorio istinu ali ga nisu slušali“(Tin).
I doista u posljednjim njegovim stihovima upućenim svima onima koji su ga voljeli, sjetu razbija ponovo probuđeni prkos ljubavi koja se kao univerzalna sveobuhvatna pojava uzdiže iznad pojedinačnih, životnih slučajeva: Spali me u srcu/ a zatim raspi moj pepeo/ gorama visokim/ kroz oblake/ zelenim pašnjacima/ vjetrom/ vodama okeana/ kroz kišu./ Tako ću pepelom/ kad rukama ne mogu / svijet da zagrlim. 


Mjesto održavanja: Muzej za umjetnost i obrt, Trg maršala Tita 10, Zagreb
Datum početka/završetka: 13.12.2011. / 13.12.2011.
Vrijeme održavanja: 20.00 sati
Organizator: Teatar poezije



"Moj život je moje najveće djelo,
Moj život je moja umjetnost.
Vječnost me ne interesira kad napustim ovaj svijet.
Vječnost, pa ja je tako često dotičem u molitvi".
Don Branko Sbutega