Hrvatsko građansko društvo Crne Gore

ponedjeljak, 25. lipnja 2012.

BISANTI - POŠTOVANJE PREMA SLAVNIM PRECIMA


Jedan od posljednjih potomaka poznate porodice Bisanti koja je u istoriiji Kotora i Boke imala veoma značajnu ulogu, šezdesetsedmogodišnji Antonio, ovih dana je po prvi put boravio u Kotoru i u Crnoj Gori.
Antonio koji je rođen u Palermu na Siciliji, a živi u Raguzi kaže da ga za Kotor vežu brojne priče koje je slušao od svog pokojnog oca i da je oduvijek želio da posjeti ovo mjesto ali i podsjeti na istoriju našeg grada koju su brojnim podvizima obilježili i njegovi preci. „Neopisiv je osjećaj koji imam kada prolazim ovim ulicama. Oživljavam slike sjećajući se priča koje sam slušao dok sam bio dječak. Sve mi se dopada – ulice, trgovi, crkve, bedemi, pogled na more, ali i predusretljivost Kotorana i činjenica da sam upoznao ljude koji su postali moji prijatelji i učinili da se dobro osjećam. Bila mi je čast što sam upoznao one koji je cijene i znaju mnogo o istoriji Kotora. Među njima je profesorka Anuška Zloković sa kojom sam razgovarao uz veliko poštovanje i pritom uživao. Takođe, zahvalan sam profesorki Hosani Vujadinović koja je dala veliki doprinos povezivanju italijanske i crnogorske kulture i još uvijek to nesebično radi. Zahvaljujem se Bokeljskoj mornarici čije aktivnosti i način na koji uvažavaju tradiciju veoma poštujem kao i Hrvatskom građanskom društvu u Crnoj Gori“ – kazao je u interevjuu za Radio Kotor Antonio Bisanti.
Član je organizacije koja se bavi humanitarnim aktivnostima i nosi naziv „Prijatelji Crne Gore“. „Nadam se da ću sa generalnom sekretarkom ove organizacije Marijom Kokulom Satom u septembru ponovo doći u Kotor te da ćemo nastaviti sa humanitarnim akcijama. U znak sjećanja i poštovanja prema princezi Jeleni Savojskoj iz crnogorske kraljevske porodice Petrović Njegoš koju italijanski narod izuzetno cijeni – humanitarni rad i povezivanje Italije i Crne Gore je naš izbor. Princeza Jelena je mnogo uradila za Italiju. U Mesini je podignuta bista visine tri metra - u znak poštovanja prema princezi, njenoj nesebičnoj pomoći i angažovanju u ovom gradu nakon katastrofalnog zemljotresa“ – priča Antonio. Bisanti se osvrnuo na svoje slavne pretke i pomenuo neke od njih. „Đirolamo (Đorđe) Bisanti je najznačajnija ličnost u našoj porodičnoj istoriji, a veoma je važan i za istoriju Boke. On je zajedno sa hrabrim mornarima izgubio život učestvujući u čuvenoj bitci kod Lepanta 1571.godine. Tripun Bisanti je bio kotorski biskup i veliki poznavalac teologije, učesnik brojnih skupova na ovu temu, biskupi su bili i Luka i Paolo. Govori se o još jednom Tripunu Bisantiju koji je bio profesor, predavač na značajnim svjetskim univerzitetima. Bazilio je bio prvi komandant kotorske ratne galije, a moj imenjak Antonio napisao je svojevrsnu hroniku Kotora na italijanskom jeziku, koja nažalost nije nikada objavljena, ali se nadam da ćemo je objediniti i učiniti dostupnom. Marino Bisanti poznat je po nekoliko herojskih podviga na moru ... Nadam se da će i naredne generacije koje njeguju kult tradicije pamtiti sve čuvene pretke i ljude koji su značajni za prošlost ali i sadašnjost ovog kraja“ – zaključio je Bisanti.

Nema komentara:

Objavi komentar